Namísto nákupu na trhu si můžete vybrat, že si postavíte přizpůsobený terénní elektrický skútr, který splní vaše specifické požadavky. Stavba elektrického skútru začíná dvěma klíčovými komponenty: rámem skútru a motorem. Existují dva hlavní typy motorových pohonů pro svépomocné skútry: poháněné řemenem/převodem nebo přímý pohon, jako je například motor s nábojem.
Zde je návod od Carhax krok za krokem, jak si vytvořit svůj vlastní terénní elektrický skútr. Tohle byla jedna z mých nejoblíbenějších staveb vůbec a jízda na ní mě naprosto bavila! Jakmile tuto bestii rozhýbete, je těžké ji zastavit. Použil jsem motor a ovladač z elektromobilu, výsledkem je výkonný stroj s celkovou hmotností 310 kg (kolem 683 liber).
Skútr je navržen tak, aby dosáhl rychlosti 100 km/h s otáčkami omezenými na 950, ačkoli motor má potenciál dosáhnout až 1 600 otáček za minutu. Napájel jsem jej 105Ah 72V baterií, která poskytuje cca 40 minut jízdy v extrémních podmínkách.
Nezačal jsem s konkrétním plánem, takže mě uvidíte během projektu provádět četné úpravy a změny. Doufám, že si stavbu užijete stejně jako já – byl to rozhodně zábavný projekt!