Stavba vysoce výkonného terénního elektrického skútru

Namísto nákupu na trhu si můžete vybrat, že si postavíte přizpůsobený terénní elektrický skútr, který splní vaše specifické požadavky. Stavba elektrického skútru začíná dvěma klíčovými komponenty: rámem skútru a motorem. Existují dva hlavní typy motorových pohonů pro svépomocné skútry: poháněné řemenem/převodem nebo přímý pohon, jako je například motor s nábojem.

Zde je návod od Carhax krok za krokem, jak si vytvořit svůj vlastní terénní elektrický skútr. Tohle byla jedna z mých nejoblíbenějších staveb vůbec a jízda na ní mě naprosto bavila! Jakmile tuto bestii rozhýbete, je těžké ji zastavit. Použil jsem motor a ovladač z elektromobilu, výsledkem je výkonný stroj s celkovou hmotností 310 kg (kolem 683 liber).

Skútr je navržen tak, aby dosáhl rychlosti 100 km/h s otáčkami omezenými na 950, ačkoli motor má potenciál dosáhnout až 1 600 otáček za minutu. Napájel jsem jej 105Ah 72V baterií, která poskytuje cca 40 minut jízdy v extrémních podmínkách.

Nezačal jsem s konkrétním plánem, takže mě uvidíte během projektu provádět četné úpravy a změny. Doufám, že si stavbu užijete stejně jako já – byl to rozhodně zábavný projekt!